چه نوع روغن مناسب برای سرخ کردن هست

۲۳ آذر ۱۳۹۶ ابوریحان

سرخ کردن یکی از رایج ترین روش های پخت و پز در آشپزی هست. نکته کلیدی برای یک سرخ کردن خوب هستفاده از درجه حرارت بسیار به همراهلا برای پخت و پز و سرعت به همراهلای پخت آن می به همراهشد.چرا روغن در هنگام سرخ کردن غذا مهم هست

از آنجایی که سرخ کردن به معنای تهیه غذا در حرارت زیاد هست، مهم هست که روغنی را انتخاب کنید که نقطه دود به همراهلا داشته به همراهشد. اگر این کار را نکنید، روغن سوخته می شود و کل ظرف را خراب خواهد کرد.شما هرگز نمی بینید که مردم از کره برای سرخ کردن غذاهای خود هستفاده کنند زیرا کره مانند برخی از روغن ها نقطه دود بسیار کمتری نسبت به روغن های آشپزی دارد.
هنگامی که روغن به نقطه دود یا به همراهلاتر از آن می رسد شروع به دود کردن می کند که یک طعم تلخ به غذا خواهد داد. علاوه بر این، به دلیل اینکه ساختارهای مولکولی روغن شکسته می شود، می تواند مواد سرطان زایی تولید کند.



روغن هایی به همراه بیشترین نقطه دود

آشپزها معمولا از روغن سویا، روغن نبه همراهتی یا روغن به همراهدام زمینی هستفاده می کنند که همه آنها دارای نقطه دود به همراهلا هستند و بهترین روغن برای سرخ کردنی می به همراهشند. روغن به همراهدام زمینی معمولا یک عطر و بوی دلپذیر دارد و نه تنها برای سرخ کردن، بلکه برای سرخ کردن عمیق مناسب هست. روغن کانولا که دارای نقطه دود به همراهلا هست اما عطر و طعم بی نظیری نیز دارد که انتخاب خوبی محسوب می شود. روغن های دیگری که می توانید هستفاده کنید شامل روغن ذرت، سویا و روغن نارگیل می به همراهشد.
همچنین می توانید از روغن زیتون برای سرخ کردن هستفاده کنید. امروزه خانواده های بیشتری مایل به داشتن زندگی سالم هستند و طبخ غذا به همراه هستفاده روغن زیتون در خانواده ها بسیار محبوب شده هست.
اگر از روغن زیتون در پخت و پز خود هستفاده می کنید، لطفا این را به همراه روغن فوق العاده زیتون اشتبه همراهه نگیرید. روغن زیتون فوق العاده دارای نقطه دود بسیار کم به همراه عطر و طعم قوی هست که آن را به گزینه ای کاملا نامناسب برای سرخ کردن تبدیل می کند.
یکی دیگر از روغن هایی که برای سرخ کردن و سرخ کردن عمیق هستفاده می شود، روغن دانه انگور هست.
روغن دانه انگور از هسته انگور بعد از اینکه شراب آن کشیده می شود بدست می آید. روغن انگور دارای عطر و طعم واضح و نقطه دود به همراهلا (۴۲۰ F یا ۱۹۵ C) هست. روغن دانه انگور دارای مزایای سلامتی مشابهی به روغن زیتون هست، اما بدون عطر و طعم هست.

فهرست روغن های به همراه نقطه دود به همراهلا

  • روغن گلرنگ (۵۱۰F / 265C)
  • روغن سبوس برنج (۴۹۰F / 260C)
  • روغن زیتون سبک / تصفیه شده (۴۶۵F / 240C)
  • روغن سویا (۴۵۰F / 230C)
  • روغن به همراهدام زمینی (۴۵۰F / 230C)
  • روغن ذرت (۴۵۰F / 230C)
  • روغن نبه همراهتی (۴۰۰-۴۵۰F / 205-230C)
  • روغن آفتابگردان (۴۴۰F / 225C)
  • روغن دانه انگور (۳۹۰F/195C)

سالم ترین روغن ها

بنابراین بهترین روغن سالم برای سرخ کردنی ، کدام روغن می به همراهشد؟ هر دو روغن کانولا و روغن زیتون دارای مقادیر کمی از چربی اشبه همراهع ناسالم و مقادیر به همراهلای چربی های نیمه اشبه همراهع سالم هستند. دانشمندان بر این به همراهورند که چربی های نیمه اشبه همراهع به همراهعث کاهش کلسترول بد (LDL) می شوند که به همراهعث مسدود شدن شریان ها شده و به همراهعث ایجاد بیماری قلبی یا سکته مغزی شوند، در حالی که افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) به همراهعث کاهش کلسترول در شریان ها می شود.
روغن دانه انگور دارای مقادیر اندک چربی اشبه همراهع و مقادیر به همراهلای چربی اشبه همراهع نشده هست که دانشمندان معتقدند می تواند به افزایش سطح HDL)) نیز کمک کند. روغن دانه انگور همچنین منبع خوبی از اسید لینولئیک هست که یک نوع اسید چرب ضروری هست مانند اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی سالمون هست و نمی تواند توسط بدن ما ساخته شود و فقط به همراهید از طریق غذاهای آن به بدن برسد.
آیا روغن کنجد می تواند به عنوان بهترین روغن برای سرخ کردنی هستفاده شود؟ روغن کنجد نقطه دود بسیار کمی دارد بنابراین ما به طور کلی از آن برای سرخ کردن هستفاده نمی کنیم. برخی از غذاها از روغن کنجد تفت داده شده، برای سرخ کردن مواد تشکیل دهنده مانند سه فنجان سینه مرغ هستفاده می کنند.
اما وقتی روغن کنجد تفت داده شده را گرم می کنید، به همراهید بسیار مراقب به همراهشید. آن را خیلی حرارت ندهید، در غیر این صورت آن را سوزانده و طعم بسیار تلخی به غذای شما خواهد داد. در اغلب موارد در آشپزی، روغن کنجد فقط برای چاشنی یا اضافه کردن به ظروف سرخ شده در پایان پخت و پز هستفاده می شود.
نکات بیشتری در خصوص سرخ کردن
انتخاب نهایی روغن به شما بستگی دارد و البته قیمت، در دسترس بودن و سلیقه شخصی شما در تصمیم شما نقش مهمی ایفا خواهد کرد. هنگامی که روغن خود را انتخاب کرده اید، به نکات زیر توجه کنید:

  • قبل از گرمایش روغن، تمام مواد اولیه خود را برش دهید. در اینصورت هنگامی که روغن داغ شد، شما می توانید به سرعت و در حرارت به همراهلا آنها را به روغن اضافه کرده و هم بزنید.
  • ایده خوبی هست که ابتدا گوشت یا مرغ خود را طبخ کنید و سپس آن را کنار بگذارید؛ به این ترتیب شما می توانید مطمئن به همراهشید که آن کاملا پخته شده هست.
  • مواد تشکیل دهنده را بر اساس مقدار زمان لازم برای طبخ آنها اضافه کنید. به عنوان مثال، بروکلی به همراهید قبل از کلم برگ ها به ماهیتابه اضافه شوند.
  • مواد را در حین سرخ شدن مدام هم بزنید. اگر آن را ساکن نگه دارید در نهایت به همراهچیزی شبیه به خورشت مواجه خواهید شد.

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم